lördag 24 januari 2009

hej! har nu varit här en hel vecka. tiden går så fort.
terminen började med fika på söndag hos faddrarna, första gången vi fick träffas i nollegrupperna.
måndag- upprop,nervöst. det ringde från göteborg och sa att jag kommit in där också som reserv, men jag tackade nej. faddrarna bjöd på lunch. heldag med info och sånt i skolan. på kvällen var vi på villan-kårhuset och minglade, blev bjudna på buffé.
tisdag- mera skola, heldag, sen pimpning av våra nolle-t-shirtar, sen fest på fysikgränd och efter det gick några ut.
onsdag- mera skola, fest på kvällen på språkgränd(åkte hem ganska tidigt)
torsdag- mera skola, campus-quest på kvällen, vi fick en massa olika uppdrag att utföra runt omkring campus.
igår fredag så var det skola,EPP på villan(efter plugget pubb) sen bjöd våra faddrar på middag och sen var det villan som gällde igen. var kvar tills de stängde kl 2.

veckan har varit fylld med rätt mycket alkohol(inte för egen del), jag tycker att det är rätt tråkigt att det alltid går ut på att man ska dricka sig full. jag hoppas att det lugnar ner sig efter nollningen. jag kan förstå att folk vill dricka en öl eller så men det är ganska mycket mer som de flesta dricker.

träffade fö en kille från stan, en vän till en vän, jag brukar träffa honom på högskoleprovet, han har precis börjat på tandläkarprogrammet. kul att träffa någon man känner litegrand bland alla som man precis börjat lära känna.

ikväll är det mera nollningsaktiviteter, ålidhemsrace. börjar känna mig lite sliten och börjar bli förkyld:P

nåväl... jag har faktist ganska kul

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Livet som student kan vara ganska hårt va ;)hihi...

Petrus sa...

Ja.. jag minns ju när jag började plugga på universitetet... det var fullt upp hela tiden första veckorna. Även där var det tyvärr mycket alkohol inblandat i aktiviteterna, men jag hängde med på det mesta ändå för jag ville ju lära känna klassen... å det fanns ju alltid alkoholfritt alternativ.

Anonym sa...

Kul att du skriver och berättar hur du har det! Tänker på dig mycket! Kram :)