tisdag 22 mars 2011

Nu är det på riktigt!

Har börjat en ny kurs! KLUM- kliniska undersökningsmetoder. Vi lär oss att intervjua patienter(vilket inte alltid är det lättaste), skriva journal och undersöka först varandra sedan patienter. Har idag övat på att klämma på buken på varandra vilket gick rätt ok, svårare var det att komma ihåg alla saker när man undersöker nacke, axlar, rygg, höfter och ben. Fick höra att min vänstra axel är högre upp än den högra och att höger höft är längre upp än den vänstra(vilket jag misstänkt ett tag, eftersom mina byxor brukar bli olika slitna).
Man får alltså inte vara för blyg och försöka komma ihåg att ha lite snyggare underkläder under de här två veckorna vi ska öva status på varandra.

Apropå kläder... Hur ska man egentligen klä sig nu? Antigen svettas jag eller fryser, eller bådeoch. På väg till skolan svettas jag och när jag kommer hem på eftermiddagen fryser jag så att jag måste krypa ner i sängen! knepigt!

Inga kommentarer: