söndag 2 mars 2014

Fly

Jag vill fly!
Jag vill fly från den här gyttjan, kvicksanden, kletet och kladdet jag fastnat i.
Jag vill fly till en värld där man går barfota över trägolv med tjocka mattor och mikrofonsladdar i virrvarr.
En värld där sommaren aldrig tar slut och musiken aldrig tystnar.
En värld där omgivningens krav på prestationer är borta.
En sommarkväll med lägereldsång och samtal in på småtimmarna.
En värld med eld i öppna spisar och kvällsfika.
En värld där verkligheten är så långt bort men samtidigt så nära.
Var finns den nu? Hur når jag den?
Är den borta för evigt?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karin, har du slutat skriva? Jag satt nu på morgonen och lyssnade till tickandet från min väggklocka och vart mänskligheten är på väg. I bakgrunden hörde jag sången (mycket svagt) "Mörkret skall förgå...". Sökte texten på nätet och kom till din blogg. Läste många av dina inlägg och jag levde mig in i din situation på nåt sätt, trots att jag är mkt äldre. Du har sååå många fina tankar som ibland också blandas med mörkare tankar. Verkar helt normalt som jag ser det. Jag kan inte låta bli att fundera över hur du har det nu. Jag vet ju inte vem du är, men jag ska komma ihåg att be för bloggaren Karin framgent! Mörkret skall förgå...

Anonym sa...

Anonym. Du som skrev kommentaren ovan. Jag kan bara hålla med. Jag kom hit precis som genom den låten. Mörkret skall förgå.. Ord som berör.
Möttes sen av Karins Om Mig sektion. -är inte normal, och har gett upp alla tankar på att bli det, för att det är omöjligt. vill bli accepterad som den jag är...

Kände igen mig i de orden.