lördag 4 oktober 2008

liten uppdatering

det händer inte så mycket i mitt liv just nu... fast lite mer än vanligt är det nog...

grej nr 1- jag håller på att ta körkort och har faktist köpt en bil... tro det eller ej, jag äger faktist en bil! en saab 900 från 94 som är grönskimrande:) det är så pass dyrt att bara äga en bil(det vet ni andra bilägare) så jag tänkte faktist använda den rätt mycket, jag väntar bara på att jag får köra den:) just nu får storebror låna den(han har ju kört omkring mig rätt mycket i sin nu trasiga bil.

grej nr 2- jag söker läkarprogrammet igen till vårterminen. linköping som ort är min prio 1 på listan, de verkar ha en väldigt bra utbildning med en helhetsyn på människan.
(ett plus är ju också att de hade 1.8(högskoleprovspoäng) som gräns på urval nr 2 till hösterminen- jag hade 1.7 i våras) men jag är glad bara jag kommer in någonstans.
har precis gjort ett övningsprov på nätet där jag fick 1.8:) fast jag vill ju ha ännu bättre så klart!

grej nr 3- jag ska jobba natt i december och januari, en av våra ordinarie "natt-syrror" ska ha sin semester då så jag ska jobba istället för honom. det ska bli spännande, man får ta mer egna beslut själv och har mer ansvar. ett stort plus är ju att man tjänar mer om man jobbar natt, det är mer ob så klart och sen jobbar man mindre pass.(sen ska vi ju få löneförhöjning också) och det vore fantastiskt bra att få lite mer pengar om jag ska plugga... och har råd med min bil... och med mer odd molly....


nä... nu ska jag nog kika lite på "stjärnor på is"... se om det är ngt bra...

ciao

Inga kommentarer: