måndag 20 oktober 2008

stockholm recap

jag borde kanske skriva något om mitt lilla äventyr i storstan.

jag kom ner med tåget på fredag halv 12(x2000 rockar) satt i den tysta avdelningen och hade ett helt säte för mig själv, sov nån timme:)
promenerade runt resten av dagen. lite drottninggatan, lite kungsgatan, in på knulp och provade skor, lite mer kungsgatan, sturegallerian en kortis, tillbaka på kungsgatan, mera drottninggatan, hmmm var ligger NK? gick ner så jag var nästan i gamla stan, kikade då med mobilen på nätet, aha så det är där NK ligger, mot NK via regeringsgatan. sergelstorg och sen mot knulp igen, köpte ett par ballerinaskor(camper). alldeles färdig, köpte SL-kuponger till t-banan och bussen. åkte till fridhemsplan med t-banan, checkade in på vandrarhemmet, vilade lite, letade sen upp en pizzeria(riktigt god pizza faktist), slank in på ica för att köpa lite godis att käka framför idol samt dricka och "frukt" till provet dagen efter(frukt=kexchoklad), idol och sen sova.

lördag
vaknade tidigt! åt frukost, packade ihop mina saker och checkade ut.
tog bussen mot karolinska, hittade till slut rätt sal där jag skulle tillbringa min dag, "nervös-kissade" innan det var dags att göra begåvningstestet, vilket var som ett iq-test. en timme- 48 frågor, när det var kanske 20 minuter kvar började jag inse att jag inte skulle hinna alla frågor, så jag började stressa, när provledaren sa att det bara var 10 minuter kvar så fyllde jag i resterande svar på måfå. resten av förmiddagen var mer personlighetsfrågor - vilka vi senare fick veta inte räknades med.
lunch- pratade med några roliga människor en tjej som läste till läkare i danmark men ville flytta tillbaka till sverige, en kille som hade kommit in i danmark och en tjej från luleå och två skåningar. efter lunch var det dags för levnadsbeskrivning. började skriva en kladd, vilket nog var onödigt slöseri med tid, för när tiden var slut hade jag inte lyckas skriva ngt om vad jag gör när jag inte jobbar. men jag hade inte så mkt plats kvar på papperet heller.
tog bussen mot stan och gick runt på drottninggatan (jag tror jag var in på 3 H&M) tills det var dags att träffa Hanna på Åhléns. Fikade och pratade med henne tills det var dags att ge sig av mot tåg och tunnelbana....
fick återigen ett eget säte på tåget, men jag hade tråkigt, försökte ringa till några kompisar och prata men de var upptagna. fick nöja mig med min ipod... gick och köpte lite fika, och efter nån timme var jag hemma igen.

sov till kanske 12-13 tiden igår, kikade lite på ngra serier och sen åkte jag hem till mina föräldrar och åt. fick köra lite bil också...

ikväll har jag jobbat, har haft det bra:)
men jag tänkte sova nu....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, trevligt med lite up-date. Hur gick det tyckte du?