torsdag 19 februari 2009

shitty day!

vilken skitdag! i morse på väg till skolan small kopplingen till i min bil(jag tog bilen för att det är askallt här som vanligt och jag skulle ha massa böcker med mig) när jag skulle stanna vid ett rödljus. så där stod jag, kom varesig framåt eller bakåt. vad gör man(eller "liten" okunning tjej-som jag kände mig som) jo man ringer sin pappa, som inte kan göra så mycket eftersom han är 30 mil bort, men är ett stöd i tillvaron. jag slog på varningsblinkerserna, folk förstår nog inte att det betyder att man har problem för de stod ändå bakom mig och ville svänga vänster(jag stod i filen för vänstersväng). till slut kom en snäll man och hjälpte mig. han sa att man får i ettans växel när man stänger av motorn och sen startar igen. han körde min bil till sitt jobb och jag körde hans. men när vi var framme så tänkte jag att jag lika gärna kunde köra den till OK eller hem. på OK kunde de inte hjälpa mig men jag tog mig hem iaf. min teori är att det är vajern till kopplingen som gått av och den borde inte vara allt för svår eller dyr att byta...

jag tackar Gud för att det inte hände på väg till övik i tisdags. körde förbi nordmaling och där var det 30 minusgrader. lite svårare att ta sig hem då, och då skulle jag nog ha frysigt ihjäl eller fått köldskador eftersom jag misstog 23 grader för 2.3 grader och inte hade täckbyxor utan bara kjol och leggings....


pappa har fått i uppdrag att kolla upp om det finns en kopplingsvajer på biltema i sundsvall....



nä nu är det fikadags.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad jobbigt.. men tur i oturen då att det hände just igår. Bland de första gångerna jag skulle övningsköra så hände samma sak med Mammas bil (gissa om jag blev rädd) men det var ganska lätt fixat på en verkstad. Lycka till!

Anonym sa...

Om du får problem och är i ö-vikstrakten så finns ju vi där... Du har ju numret :)