onsdag 3 oktober 2007

oktober liksom

tiden går fort.fast ändå långsamt.
nu är det oktober...
tog bilderna här nedanför för nån dag sen(fast då var det september).
har jobbat kväll, var på ica och handlade innan jag gick på jobbet. började med självscanning.... det är när man scannar sig själv för att se vad man behöver äta och så för att må bra....

hihi... gick ni på det? nä... trodde inte det... fast det lät roligt.


tittade igår i en av mina "det-här-måste-jag-spara"-lådor.
hittade en massa affischer på leonardo di carprio och hanson... tänker tillbaka på den tiden i mitt liv när jag hade en vägg full, jag pratar millimeter, täckt med hanson-affischer och andra väggen var full med leo-affischer... tror jag hade några på backstreet boys också. jag försöker komma på om det var på högstadiet eller gymnasiet, men jag tror det började med leo på högstadiet. mitt liv var väl inte så roligt då, men mitt rum var min borg:)
jag läste mycket då och lyssnade på musik. nu läser jag mkt mindre, men jag har ju vänner istället. men jag kan trots det ibland sakna att få sträckläsa en bok. (boktips: nya harry potter boken, eva rice- den bortglömda konsten att bevara en hemlighet och jonathan safran foer- extremt högt och otroligt nära) undrar om det är ngt jag kan göra i israel, medan maria går på konstmuseum. *kliar mig i skägget*


3 kommentarer:

Petrus sa...

*nyduschad* ja, man måste ju passa på innan varmvattnet stängs av kl 06:00.

Det där med självscanningen har jag varit väldigt skeptisk till... inte för att jag har trott att det varit den typ av scanning som du beskrev, men visst vore det praktiskt om det var så.. 8) ..nä, men jag har varit skeptisk till det för att deras reklam om det som de kört på affärerna har ju varit typ "det blir mycket roligare och går mycket snabbare" ... men vaddå, man måste ju ägna en massa tid åt att scanna sina varor.. att göra kassapersonalens jobb. Men... idag så kom det ett reklamblad från ICA med info om självscanningen och en självscanningsrabattkupong.. och det som stod där lät för en gångs skull ganska vettigt. Att man t ex "hjälper kassörskorna till en bättre vardag med mindre arbetsrelaterade skador". Kanske kan det bli min goda gärning denna vecka... att jag nästa gång självscannar och på så sätt skonar en kassörska från att vända och vrida på mina juice- och mjölkpaket.

Heh.. det blev en lång kommentar det här. Men nu har jag iaf lämnat avtryck i din blogg som ett bevis på att jag brukar läsa den.

Kram å gonatt!

Anonym sa...

Hej där!

Kul att du bloggar om allt och inget. Blir lite less ibland på alla bloggare som ska blogga om nåt särskilt...typ politik. Det blir fööör seriöst. Vill ju bara veta vad folk gör en vanlig dag... Som du :) Fortsätt blogga!!!

Anonym sa...

mmmm.boooop!