måndag 3 maj 2010

experimenterat i köket

har gjort lite experiment i köket på sista tiden.
i lördags, inför mitt kalas så testade jag att stoppa marschmallowsfluff i mammas mjuka chokladkaka. gott men helt omöjligt att skära i bitar, blev en myrstack istället:)
idag, soppa på en halv lök, krossade tomater med basilika, en buljongtärning(jag vet inte bra-men försöker använda upp dem ändå) lite kyckling i bitar från frysen, kryddor,(hmm... vad tog jag nu.... kardemumma så klart, kanel, ingefära, socker-för att tomaterna blir för sura annars, lite curry, svartpeppar, flingsalt, spiskummin. har säkert glömt ngn), bulgur, russin, lite kokos.... serverades med lite turkisk yoghurt, tortillabröd och flädercider. blev faktist gott:) kul att experimentera när det blir bra:)

imorgon blir det andra experiment men inte i köket. vi leker med bakterier i labbet. har fått två bakterier som vi ska lista ut vilka de är... det finns ju några....

kalaset i lördags var lyckat, eftersom det var öppet hus så kom det folk i omgångar från 14-tiden till kanske 18.30. efter en liten paus fick jag två gäster till vid 20-tiden, jättekul:) gillar att umgås:D

i morse fick jag några kommentarer om att jag var så glad:D knepigt... jag kanske bara var lite mer vaken än annars...

god natt vänner!

Inga kommentarer: