tisdag 12 oktober 2010

Nu är det tisdagkväll, jag lyssnar på Kevin Max julskiva, den är melankoliskt vacker, inte alls så där överjulig som vissa skivor kan vara. Den här kan man lyssna på ganska länge innan jul också. Den passar bra under mörka kvällar. Jag har krypt ner under täcket och tänkte snart försöka sova. Nalle Puh ligger inskuffad mot väggen, han är ganska bra att krama på när man känner sig lite ensam. Det är kallt i Umeå. Sådär så att det skulle kunna komma snö vilken dag som helst. 2 grader har termometern i mitt rum stått på i stort sätt hela dagen. Frågan är hur väl det stämmer överens med verkligheten. Men i sängen behöver jag inte frysa.

Läste idag Ulla-Carin Lindquist's bok "Ro utan åror" som är en bok om livet och döden. Ulla-Carin jobbade på rapport och fick ALS, som är en neurologisk sjukdom. Den hör till kurslitteraturen för PU'n. Jag grät. Det händer ganska ofta när jag läser sorgliga saker. Peter Pohl har skrivit många böcker jag gråtit till.


nä, nu ska jag sova....

vad tänker ni på?

1 kommentar:

Carita sa...

Är det så? får man lyssna på julskivor nu? jag vill så hemskt gärna men man vill ju inte verka knepig :P.