söndag 9 december 2007

back from the city

japp är tillbaka från shopping-mini-weekend-en med lena...
att tiden ska gå så fort...
resan ner var lite seg; först fick vi vänta en massa, eftersom tåget var sent(fast de visste de inte om på kundtjänst när jag ringde och frågade).
både jag och lena mådde illa på tåget. väldigt knasigt eftersom jag inte brukar bli åksjuk. Men det var kanske för att vi satt åt fel håll. vi försökte äta, men jag vet inte om det kändes bättre efter det, vi bytte plats efter en stund också... då kändes det faktist bättre. vi blev lite mer än en timme försenade till sthlm eftersom tåget var tvungen att stanna och släppa förbi mötande trafik liksom.

vi tog oss till fridhemsplan iaf med den blå t-banelinjen.
där checkade vi in(killen i receptionen såg vääääldigt trött ut.
åkte ner 2 våningar till nk(vad det nu står för)klev in i vårt lilla rum. ett enkelrum med en extramadrass... lena sov på golvet(vilken ängel)(tror hon tyckte att det var rätt bekvämt faktist)
min mage gjorde helt plötsligt jätteont och var helknasig(den blir det ibland) men det kändes lite bättre när jag låg på sidan i sängen. vi åt lite salta chips och somnade vid tvn.

ojoj... det här blir en lååång blogg...

imorse vaknade vi, tog oss ur sängen och åt frukost....(frukostbuffé- fast jag kunde inte äta så mkt)
borstade tänderna och tog den blå linjen igen ner till t-centralen, låste in våra överflödiga grejor som väskor o paraply och försökte sen leta oss upp mot drottninggatan och kungsgatan.
det gick inte så bra... upptäckte efter en liten stund att vi nog var på väg mot kungsholmen(där vi faktist hade bott),
men vi fick hjälp av två damer att hitta rätt(gå bort mot julbelysningen-det var åhlens)
vi gick in en sväng på apoteket, förberedde oss lite på ev åksjuka på vägen hem.
vi hittade till knulp-skoaffären maria hade tipsat om, rejäla skinnskor å sånt.
efter typ en timmes provande av 3 par gick vi därifrån med ett par svarta angulus-stövlar(varma o sköna). det är tur att lena är så snäll o rar o inte blir less på min beslutsångenst.
efter det letade vi oss vidare till noanoa, där jag nog tycker mest om barnkläderna faktist... var ingenting för ngn av oss.
efter det in i dvs affärer med fina klänningar o sånt, fika på espressohouse och senare(middag) på lilla finlandia.
efter det var det bara att leta oss tillbaka till t-centralen och hitta vår förvaringsbox, vilket gick bra.

och vid den här tidpunkten sa min mage ifrån igen att jag var elak mot den(vadåå jag hade ju stoppat bra saker i den) nåja den var ond och knasig igen och fortsatte med det några timmar in på resan också.

vi fick återigen sitta baklänges, vi tog fram våra calma-tuggummin(smakade äckligt)(munnen blev bedövad).
nåja... vi somnade en bra stund iaf... tåget var i tid och inte allt för lång tid efter det så var vi framme:)
det var skönt att vara hemma:)

eloge till dig som läst ända hit:)


1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att läsa om ert lilla äventyr!