tisdag 22 januari 2008

spindel

vi har en som jobbar som spindel-i-nätet på vår avdelning...
de flesta samtal går till henne, hon springer runt med remisser till olika instanser, faxar o är helt fantastisk.
har koll på avdelningen helt enkelt... hoppas du förstår petrus.
tanken var att jag skulle hänga med henne igår... men det gick ju inte eftersom jag råkat ut för ngt som jag tror är vinterkräksjukan(fast för mig utan kräkningar-kommer ihåg tre tillfällen i mitt liv där jag kräkts... händer inte så ofta alltså) iaf väldigt smittsamt... hela gänget verkar ha fått det...
jag tycker det är lite komiskt och intressant... har aldrig varit ett offer i en epidemi.
iaf. jag mår rätt skapligt nu, är hemma från jobbet imorn med med tanke på smittsamheten. men sen borde jag kunna jobba.

f ö... jag har börjat plocka ner julen idag. min lägenhet är sååå stökig och man måste väl börja nånstans.

nu ska jag sova.. go'natt


1 kommentar:

Petrus sa...

Jag har mig veterligen inte heller råkat ut för vinterkräksjuka i den här omfattningen förut, så det är en ny upplevelse för mig.. 8)

Enligt Smittskyddsinstitutet kan man sprida smitta upp till två dygn, ibland längre, efter att man tillfrisknat. Se http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/calicivirus-noro-och-sapovirus/ så jag kommer nog tidigast jobba igen på fredag, det beror på om jag känner mig frisk imorgon.