onsdag 20 februari 2008

50 %

är less på jobbet... tänk om man kunde jobba 50 % och klara sig bra på det...
har så mkt annat än att jobba jag borde och vill göra.
det känns som om det är fredag imorn, det är nog för att jag är ledig fredag-lördag-söndag.


har en massa känslor som snurrar runt i mig, vet inte om det är bra eller dåligt... eller om det hör ihop med att jag lyssnar på musik.


har förresten fått veta att jag har tidig semester i år... inte sen som jag önskade.... vad gör man på semestern när man har tidig? har det ens blivit varmt?
jag som ville vara på eriksdal.....


kent- berg o dalvana
På vägen tvättas spåren bort
en olycka blir minnen blott
Rusningstid strax innan Jul
så glömmer nån ett varningsljus

När Jag blir grå
När Jag faller
Orkar Du för 2?
När idag blir igår
Kommer Du att älska mig
ändå?

En gammal sång får en helt ny text
en äcklig röst som billig sex
& Jag har inga vänner kvar
Visst är livet underbart

När Jag blir grå
När Jag faller
Orkar Du för 2?
När idag blir igår
Kommer Du att älska mig
ändå?

Det spelar ingen roll
om Du håller mig hårt
Ingen kommer att
minnas om 100 år
Jag är rädd att man glömmer
glömmer allt
Som vi glömde att vi
älskade varandra

Håll ut Jag behöver dig
Håll ut Jag behöver dig
Håll ut Jag behöver dig
Håll ut Stå ut med mig

Stå ut med mig
Jag behöver dig
Jag behöver dig
Stå ut med mig
Jag behöver dig
Jag ... dig
Stå ut med mig
Jag behöver dig
Stå ut med mig
Jag behöver dig

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken fin text! :)

Anonym sa...

Jag skulle också vilja jobba 50%! Helt perfekt skulle det vara. Eller om man iaf kunde gå ner till 6 timmar istället för 8 per dag... *drömmer* Tänk vad mycket man skulle hinna då. Vilken motivation man skulle få!

Anonym sa...

vi kan var på e-dal ändå! Jag är nog hemma hela sommaren så vi kan hänga!