torsdag 21 februari 2008

Kärleken väntar

maria har varit här en snabbis... för att bränna en cd med foton...
vi åt lite glass o drack te och pratade om livet.

just nu lyssnar jag på kent- "chans" och funderar på hur gud formar mig just nu och för vad....
jag har som en klump i magen, jag längtar efter saker som är ouppnåliga just nu, och jag vet inte vart jag ska börja liksom för att komma närmare drömmen.

har köpt biljett till kent, det känns som om deras musik träffar rakt in i hjärtat. texterna är kanske inte mittiprick på mitt liv men musiken.
några smakprov

rosor och palmblad

Väntan, alltid denna väntan
Från vitt till grått till svart
Detta år var svart
Och liljorna faller från ett fönster i Västerås i natt
Jag hör ditt skratt

Över plymerna, palmbladen och korsen
Som skallrar där i vinden, som lät som hesa röster
Från dom som gör reklamen, jagar zombies upp ur graven
Ge mig nåt som känns

Längtan, alltid denna längtan, härifrån långt bort
Långt, långt bort
Och rosorna fäller alla kronblad igen
som grät dom blod, för att livet är så kort

Och människor i de låsta tysta husen
Gläntar på gardinen och stirrar ut på gatan
Med ögon som är rädda, för allting som kan hända
Fast det redan hänt


owc

Jag lyssnar efter regn
Elektricitet i luften
& det var så längesen
att jag glömt bort
hur det känns
att komma hem
Samlar tankar till försvar
på min bäddade säng
gör jag en plan
Med rakat huvud
står jag klar
på frivilliga ben
Vad var det?
Är det dags att ge sig av?


Kärleken väntar

Brinn pengar brinn
Jag lovar du betyder nånting
Du orkar ta dig igenom det här
Du räcker till, så var den du är

Brinn pengar brinn
Jag vet att du är värd någonting
Du är hoppet i ett IQ-fritt land
Du är drömmarna jag drömmer ibland

Visst känns det som att kärleken väntar
Visst känns det som att kärleken väntar

Brinn hjärtat brinn
Du vet du kan förändra allting
Det blåser genom staden i natt
Hör du sanningen, den lät som ett skratt

Brinn hjärtat brinn
Vår fiende är rädd om sitt skinn
Det räcker med en gnista ett bloss
Dom skulle vilja vara som oss

Visst känns det som att kärleken väntar
Visst känns det som att kärleken väntar

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska du till Kent i ö-vik? Eller nån annan stans?