lördag 23 maj 2009

nattradio:)

har ikväll lyssnat på marcus birro på karlavagnen. väldigt mysigt, men lite olika kvalitet på samtalen.... lyckades skriva ett riktigt brev igår, och idag postades det ett paket som bör komma fram till mottagaren på måndag(som förövrigt är beräknad födelsedag för den lilla/lille, jag tror att det blir en liten tjej, men jag kan ju ha fel.)

vad har jag mer gjort idag? ....jo, jag var nere på Kafé station och försökte tentaplugga med några klasskompisar, men det var svårt att koncentrera sig. köpte grönt garn. satt ute på kullen i solen en stund och stickade. film på plus fyran, en klassiker, "ensam hemma 2, vilse i new york" eller vad den heter... (i första filmen är det så vacker julmusik)

känner mig lite ensam ikväll.... men det är inte helt och hållet negativt.... tänk om jag skulle ha en pojkvän eller en liten familj, då skulle jag nog inte hinna med skolan...

jag vill verkligen klara tentan i slutet av terminen, vill verkligen inte ha en omtenta i augusti. bör jag ha ångest inför tentan som "alla" har? hjälper det verkligen mig just nu? just nu känns det som att jag inte kan något av det jag borde kunna. men jag har ingen ångest över det. jag är inte så prestationsinriktad som de flesta andra kanske.

just nu lyssnar jag på ngn kristen amerikans radiokanal via itunes. det är lovsång som spelas. känner mig väldigt ambivalent till lovsång. jag älskar ju musik och att sjunga. men, jag vill verkligen mena vad jag sjunger.(jag menar att om jag sjunger "jag gillar dig skarpt" så vill jag också mena det) därför kan jag känna att jag är oärlig ibland, tex om texten i låten säger att Jesus är min bästa vän,(eller något annat liknande) för jag har ingen som är min bästa vän. missförstå mig rätt, jag har många fina vänner(som är som syskon ibland) men ingen som är den bästa liksom.... (jag tror inte att ngn har mig som sin bästa vän heller) så därför kan jag ju inte dra paralleller till min relation med Gud från det.... (fast Jesus är nog den bästa vän man kan ha, en som alltid lyssnar, en som alltid är där, en som dör för din skull- det känns bara konstigt att sjunga om det)



har bytt från radiokanalen nu.... lyssnar på westlife för tillfället... är det inte poesi så säg...

Evergreen

Eyes
Like a sunrise
Like a rainfall
Down my soul
And I wonder
I wonder why you look at me like that
What you’re thinking
What’s behind
Don’t tell me
But it feels like love

I’m gonna take this moment
And make it last forever
I’m gonna give my heart away
And pray we’ll stay together
Cause you’re the one good reason
You’re the only girl that I need
Cause you’re more beautiful than I have ever seen
I’m gonna take this night
And make it evergreen

Touch
Like a angel
Like velvet to my skin
And I wonder
Wonder why you wanna stay the night
What you’re dreaming
What’s behind
Don’t tell me
But it feels like love

I’m gonna take this moment
And make it last forever
I’m gonna give my heart away
And pray we’ll stay together
Cause you’re the one good reason
You’re the only girl that I need
Cause you’re more beautiful than I have ever seen
I’m gonna take this night
And make it evergreen

(don’t tell me
But it feels like love)

I’m gonna take this moment
And make it last forever
I’m gonna give my heart away
And pray we’ll stay together
Cause you’re the one good reason
You’re the only girl that I need
Cause you’re more beautiful than I have ever seen
I’m gonna take this night
And make it evergreen

Inga kommentarer: