torsdag 22 oktober 2009

facebook

jag gillar facebook:)
varför får ni veta här...

jag har tvättat idag och påväg mellan korridoren och tvättstugan(inte alls långt ligger typ bara utanför dörren på samma våning) ser jag en liten katt.
funderar över vems katten är ringer först min klasskompis och granne (i deras korridor bodde det en katt i våras) men hon svarar inte, messar min andra klasskompis och granne som bor i samma korridor, men det bor inte någon katt där. tänker att "nåja det kanske är någon annan i huset som har en katt". skriver "undrar vems katt det är som sitter utanför korridorens dörr". efter 6 minuter skriver en tredje klasskompis i kommenteringsrutan under statusen "är den vit och orange?" och 3 minuter efter det skriver en fjärde klasskompis "precis vad jag skulle fråga :-) Om den är det, så hör av dig till (en 5:e klasskompis)!". (katten var precis orange och vit)
kikade på mobilen, hade inte numret, kikade på facebook, hittade numret, messade klasskompisen i fråga att jag hade sett en katt. gick på upptäcksfärd i huset, på våningen under var dörren öppen så jag kikade in, hittade kattstackarn under soffan i deras allrum. ringer klasskompisen som är påväg (bor bara några hus bort) (ibland är det bra att bo i ålidhem). katten hemma igen:)

Inga kommentarer: