fredag 25 september 2009

ärlighet

haft en bra dag idag. var och fikade med en klasskompis, tror vi hade ett bra samtal:) jag tycker det är svårt ibland att vara öppen med hur jag känner, men jag tror vi båda öppnade våra hjärtan på glänt lite grand, sånt tycker jag om:)

vi pratade bland annat om bloggar.... hur jag vill(skrev först man-men jag menar ju faktist jag, ska stå för det) både vara personlig men ändå inte berätta allt. att det är svårt att skriva om faktiska personer i klassen(om jag nu hypotetiskt skulle vilja det), vi är ju faktist typ 100 i klassen och det kan ju hända att ngn som jag inte vet om läser bloggen. saker som man skriver kan ju faktist missuppfattas.

men om man ska snacka klassen,det går så många många bra människor i min klass. ju fler man lyssnar och pratar med desto mer tycker man liksom om dem. jag blir ofta imponerad av visdomar från mina klassisar. åh vad jag låter blåst;) svårt att förklara. men jag gillar er(om ni känner er träffade:))

ibland känns det som om man ibland lever i en bubbla. det kan lätt bli så tror jag om man bara umgås med en viss typ av människor. tex om man som jag är kristen och bara har kristna kompisar och stänger in sig i sin kyrka eller vilket sammanhang man nu hör hemma i. och det är ju inte det som är meningen.... jag tror det kan appliceras på andra sammanhang också, behöver inte vara ett kristet eller annat trossammanhang, missförstå mig rätt. just nu känns det som om jag har en alldeles egen liten bubbla, som ingen annan hör hemma i. jag försöker titta ut ur den ibland men den är ju rätt trygg fakist.




fö. jag har bokat in mina två första alldeles egna patienter eller försökspersoner kanske man säger till forskningsprojektet jag har blivit involverad i... läskigt, men det går nog bra...

Inga kommentarer: