tisdag 8 september 2009

hej! idag är det tisdag och jag är på bättringsvägen:)
fredag, middag med nollor, utgång sen plötsligt halsont.

lördag, mera fadderverksamhem(fick se en massa nollor försöka hålla lappar mellan varandra, och sedan klä av sig sina kläder....)(tyvärr det är sånt vi sysslar med), mera förkyld...

söndag, ännu mera förkyld, feber, sängen typ hela dagen.

måndag, skola trots förkylning, föreläsning om vävnadstyper, stödjevävnad och epitel tror jag... var inte helt med, plugg efter det med några i klassen, hemgång och tidigt sängående. kom i säng vid typ 21.

tisdag/idag, upp straxt efter 7, ganska pigg, casegruppsträff, föreläsning(som jag lyckades somna på) lunch på corona:) efter lunch mycket piggare, höll mig faktist vaken på föreläsningen efter lunch. håltimme och sen PU. slutade straxt före 17, åkte till ÅC för att hämta min beställda kurslitteratur. Gray's anatomy for students, neuroscience av Purves, physiology... av Guyton och en anatomisk bildordbok eller Feneis som vi säger, om någon är intresserad;) känns skönt att äntligen ha fått böckerna, svårt att plugga annars.... höll på att glömma... kom precis hem från skolan igen... vi har haft histologi/mikroskopering... rätt kul faktist... fast ganska jobbigt för huvudet/ögonen att titta länge i mikroskop...

imorn ska jag hjälpa min tremänning med ngt på hud, hon forskar om ngt som jag inte riktigt har fattat men jag ska lära mig så jag kan jobba istället för henne när hon går på mammaledighet...

en sista grej... är jag efter eller ngt... har ganska nyligen börjat lyssna på Salem al Fakir (eller hur man skriver).
men... jag vill inte tycka om ngt bara för att alla andra gör det....

salem - astronaut

He loved her so
But she was already gone long ago
He really wanted her to stay
She couldn´t wait to getaway

And I was stuck in the middle

He tried to work it out
But that was hard cause she´s an astronaut
He didn´t know a thing
mmmm behind his back the story was happening

And I was stuck in the middle

He loved her so
But she was already gone long ago
He really tried until the end
mmmm she had her own plans to attend

And I was stuck in the middle
I was stuck in the middle
I was stuck in the middle

She left him to be with me
We had a few things together but eventually
I understood what she was upto
it was planned from the beginning
and the plan was carried thru

And now I´m still in the middle

I loved her so
But she was already gone to the next in row
I really wanted her to stay
mmmm She couldn´t wait to getaway

And I was stuck in the middle

I loved her so
But she was already gone long ago
I really tried until the end
mmmm she had her own plans to attend

And I was stuck in the middle
I was stuck in the middle
I was stuck in the middle

Inga kommentarer: