söndag 20 september 2009

lamentation

att höra hemma någonstans.... det gör jag nog inte någonstans just nu.... livet är annorlunda nu. enormt annorlunda.... jag har snälla och trevliga klasskompisar det är inte det... bara känslan av att vara annorlunda, att inte riktigt passa in. och nu känns det som att jag inte längre passar in i den "gamla" världen. i bubblan... och sen så skolan är ju helt otrolig.... ska man få in all denna kunskap i huvudet på den lilla tid? jag vet inte om allt ens får rum därinne... vet fortfarande inte om jag är klar med cellen... är jag inte det tror jag inte att jag klarar den här terminen heller... studieuppehåll? jag fattar inte hur alla andra får in allt i sina hjärnor....



kent-
Ingen kommer hit för
att återvända
Man tänker på sig själv först
Ingen annan
En enkel regel
Cirkeln sluts igen
Vid ringen på centralen
I den stora stygga stan åh
Ingen annanstans
kan man vara ensam som just här

Isen på riddarfjärden
smäller som gevär
Blåljus vid tegelbacken
Våren är här
Du står i spegelsalen med
Ett brännbollsträ
Där ute väntar natten på
På att stan ska implodera

Jag finns här för dig
Jag finns här för dig

Alla kommer hem
Som spöken återvänder
Man lär sig leva med sig
Själv, åh
Inget annat
Det är det som gäller

Ingen på vägarna
Bara döda grävlingar
I en sömnig liten stad, åh
Ingen annanstans
Kan man vara ensam som just här

En sista buss i regnet
Sen får man gå
Som pest bland ungdomsgängen
Slår acnen till
Folk börjar slåss i trängseln
Och helgen exploderar

Jag finns här för dig
Jag finns här för dig
Jag finns här för dig
Jag finns här för dig


guns n'roses-
Talk to me softly
There's something in your eyes
Don't hang your head in sorrow
And please don't cry
I know how you feel inside I've
I've been there before
Something's changing inside you
And don't you know

Don't you cry tonight
I still love you baby
Don't you cry tonight
Don't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry tonight

Give me a whisper
And give me a sigh
Give me a kiss before you tell me goodbye
Don't you take it so hard now
And please don't take it so bad
I'll still be thinking of you
And the times we had...baby

And don't you cry tonight
Don't you cry tonight
Don't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry tonight

And please remember that I never lied
And please remember how I felt inside now honey
You got to make it your own way
But you'll be alright now sugar
You'll feel better tomorrow
Come the morning light now baby

And don't you cry tonight
And don't you cry tonight
And don't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry
Don't you ever cry
Don't you cry tonight
Baby maybe someday
Don't you cry
Don't you ever cry
Don't you cry
Tonight

1 kommentar:

Fredrik sa...

De prekliniska terminerna är oftast värst. Stora mängder information som ska in. Ta dig igenom dem i den takt som känns ok för dig (vad och hur andra gör är i sin yttersta realitet rätt oviktigt), för jag lovar dig, de kliniska terminerna är så pass spännande att man knappt vet var man ska ta vägen.